شهریار | برگزاری کارگاه آگاه سازی تهدیدات فضای مجازی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت

این کارگاه باهدف آگاهسازی کارکنان بهزیستی شهریار از آسیبهای فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران همزمان با گرامیداشت هفته دولت، کارشناسان پلیس فتا غرب استان تهران با حضور در جمع مسئولین و پرسنل اداره بهزیستی شهریار در کارگاه آموزشی با محوریت فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی، به تشریح مهمترین آسیب‌های فضای مجازی پرداختند.

گزارش حاکیست: کارشناس پلیس فتا غرب استان تهران در جمع پرسنل بهزیستی شهریار گفت: افراد آنلاین ممکن است آن شخصی که معرفی می کنند نباشند پس باید بدانید همه در فضای مجازی غریبه اند.

این مقام مسئول عنوان داشت: کلاهبرداری با ترفند رسانه به ویژه کلاهبرداری های رادیویی مرسوم شده و باید در این زمینه خود مخاطبان تمام موارد امنیتی را رعایت کنند و هوشیارباشند، شما چطور میتوانید برنده مسابقه رادیویی باشید که حتی شنونده آن شبکه هم نیستید.

وی افزود: مشکلاتی از قبیل ساخت پروفایل‌های تقلبی در شبکه‌های اجتماعی و عدم امکان کنترل آن‌ها به دلیل حجم بالای این هرزنامه‌ها، باعث می‌شود که افرادی با پروفایل‌های تقلبی به شبکه‌های اجتماعی وارد شوند و با ورود به حریم‌های خصوصی افراد مورد نظر، تصاویر و اطلاعات آن‌ها را به سرقت برده و شروع به پخش تصاویر در اینترنت کنند.

مدرس کارگاه در انتها یادآور شد: خانواده ها باید نظارت مستمر بر نحوه استفاده کودکان از تلفن همراه و فضای مجازی داشته باشند و یک تایم معین جهت استفاده آنان از گوشی و فضای مجازی در نظر بگیرند.

وی در پایان افزود: شهروندان در صورت رویت هرگونه موارد مجرمانه به آدرس www.fata.gov.ir  می‌توانید از طریق بخش ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا این موارد را گزارش و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 116644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد